4/26/2014

mga balak ni michael magpatoc tantoy





Wala na Wala na
Naa ko dinhi bisan kon,
usa ka mangitngit nga panganod,
O bisan nay  landong na nagkaon sa gabii. 
Sama sa usa ka pagpanghupaw nagadulot sa bulan,
kini nagadan-ag  na puti ug pagapatibulaagon na puwa.


Dili ko katabang kung asa ka karon,
kita na mga biktima sa kahimtang,
dili ko makagawas ...dili kita kagawas.
Apan sa gihapon dihay usa ka kagawasan
sa diin ko naglingkod.

Ikaw ug ang imong mga minahal nga maskara,
nagpahiyum malukpanong.
Ikaw na sobra ka balit- aron,
apan sa lujo niini,
pagdumot ug kasubo,
gipangkoloran nimu ug itom,
itom sama sa uling ang tanan.


Wala ko maghandum sa akong kaugalingon,
na bug-os na napasagdan,
binijaan ug sa wala-gikan,
ug ikaw sa gihapon.
nga nangutana kanako kon,
naghunahuna pa ko nimu?
dili ko dili, Baliha kini.

Kalangitan
Sa langit
Ang tono sa nga piano
Nasayud ko na nakadunog na ko ini
Apan ako kalimtan ang bahin ana karon

Ug i-isa ang akuang mga bukton paibabaw
Ang kadagatan ning- balud kanako
Ug kini nagtanaw samatang ngita ko sa langit
Pinaagi sa mga maanindot mga abo nga panganod
Gigakus ko sa ilang gugma

Mobati sa mga handumanan
Balik sa usa ka panahon
Nga ang bata dili mangutana sa kinabuhi
Nabuhi lamang kini


Ug sa usa ka saktong tono
Ang tono sa nga piano
Ang tanan mahimong mas tin-aw
Ug nasayud nganong nangita
kon sa kini na higayon lamang
wala nako mobati nga nag-inusara
Karon mahikatawa nako uban kanila
Tungod kay ako nasayud
Ako gihigugma


Banig sa Gabi
gamay na mga aninipot
ang makita nga kahayag
sa mangitngit nga lawak
kinasasadlakan sa gabii

hanging habagat mao lamang ang
madungog nga hungihong sa bintana
nag-inusara sad ako sa banig
nga nahulma sa pagkahiusa

kainit sa banig lamang ang kauban
sa gabiing wala na sad ka sa kwarto
sa kainit sa banig nalang mugakos
arung makalingkawas sa gabiing nag-inusara



Mugna
duha ka lain-laing mga mga dapit
nagtabon sa atung mga nawong
duha ka mga hinigugma naghupot sa mga kamot
sulod sa kasingsing ug hunahuna


sa mga kabakakan sa matag dalan nga atong giagian
sa kapalaran na atuang gibugna
ta na ug ishagit sa kalibutan
ang atung gugma na gitago sa lungon

kahibaw ko dili ni sila mamati
kining laing klase sa gugma
kahibaw ko  ang makabungog nga mga trompeta
nga motingog sa mga kadalanan sa higayon
nga kita nag-angkon

apan hantud kanus- a ta maghulat?
samatang mga dahon nahug ug paspas
ang juta nagka dunot
panit, buhok nangalagas.

kanus- a?


Express Padala
ibutang nahu ang kasingkasing sa kahon
ug ipadala kini kanimo

ang bulan nagsiga
sa diha nga ikaw nakahukom nga mobiya
sa pagbanagbanag sa kabuntagon
ang imong maleta nga puno
uban sa mga saad
sa imong pagbalik


gisukod nahu ang pangadoy sa ahong kasing kasing
uban sa bulan nga nagasiga  ug nagkaluya
mga suwat na pulong lamang
sa pagpahayag sa walay kinutuban nga gilay-on
karun, isara nahu ang tanan mahitungod nato
gihikot sa pinaka lig-ong lubid
ug i hong hong
ang mga garay sa guma
igo alang sa iyang panaw





Gugma

gugma
bisan pa ginduduso pa
palayo sa dagat
nahalok lang gihapon, nahapyod
ug makakaplag sa iyang dalan
ngadto sa niini.



dulaan nga pahoy
kada lakaw sa ijahang inahan
magbilin kini,
ug mga gilaksi na manyeoka.
sa pultahan, sa bintana, sa lamesa,
sa tibuok balay,
para ni nenang.

kada mubalik si nenang,
gikan sa pagduwa-
nagkatag na kining mga manyeoka.
mukalit ug katawa ug malipay,
mudagan sa hagdanan,
ug unja kolektahun,
ang tanang gitabas na manyeoka.


kada muuli sija mudiretso ,
kini sa kwarto sa ijahang inahan ug magduwa,
pagkahuman ug laajun na kini,
mulakaw sija sa kasilayas - ug muluhod sa inidoro.
ug buhusan nja kini ug tubig.

ugma..naa na pud ning mga gitabas na manyeoka
ug lumson na pud ni nija.



mata na diha kay matug na ta


hoy!
mata na diha kay matug na ta
ajaw katug diha sa sala
ajaw pud diha sa kusina
dire lang - dire lang sa kama


hoy !
paminaw na diha
kay unsaun nalang ning
losyon, deodorant, aficionado
 kung dili ka makasimhut?

kay unja makit- an tang tita
na nag tabun tabun sa dihang dapita
dire nalang sa atung gugma na kama
arung makatug na ta

Ug nganung dili man ka ?
dili pa ba sakto ang tanang nabuhat?
para nimu?
dili pa ba sakto ang tanang nahatag ?
diha ka nimu ?


unsa man diay ka  bulawan?
ana baja dodong ! ajaw na diha
ajaw na balibad naa naku naka ligo nako
ali na dinhi sa akung kama

mata na ta diha kay mangatug na ta!



Orasan 

Usa ka pahiyum na mahimung katawa, 
Usa ka taligsik na mahimung bagjo, 
Usa ka adlaw na mahimung pitlaw, 
ug usa ka buwan na mahimung tuig,


Basin -  mawala na kining kinabuhi-a 
una pa nimu ni makub-tan. 


6: 30 am 
 
ag langit asul
ag langgam nag- kanta
ag bidlisiw makabuta


ug samtang sija ning - mata
sa kong kama, sa akong kwarto

nawad-an ug kahulogan ang oras


Sa Plasa ng Maasin 

Sa dilim nitong Plasa,
Ay siya namang liwanag,
Ng mga nag-babagang puso,
Na nag-hahanap ng pagkakataon.

At sa gitna ng mga punong,
Nabubuhay lamang tuwing dapit hapun.
Na nagmistulang mga posteng naging kandungan,
Ng mga ligaw na tala at panaghoy.


Sa simoy ng mga damung nahaluan,
Ng pawis, luha at perang natuyo.
Sa magdamag na pag- hahanap,
Ng masasambitan nang nadadarama.


At habang si Rizal ang naging saksi,
Nagsilbing gwardya ng mga pagkakataon.
Sa mga umupo , tumayo at tumuwad,
Sa pader ng mga nagliliwanag na eskina.


Heto ako giniginaw at naghintay.
Ngunit walang pagkakataong dumating
Sa plaza ng maasin.

No comments :

Post a Comment

Lami ba?