3/16/2015

unod sa dili-tawo

kaniadto ang balay sa among silingan
adunay dakong punoan sa chico nga 
sa iyang pagkakaraan na gidungog nga
gipuy-an an og dili-ingon-nato

kon unsa ang dagway aning dili-ingon-nato
nagkadaiya ang ilang mga sugilanon: dunay
miingon wakwak, kon unsa ang wakwak
ingon siya tiguwang nga babaye nga itom
og buhok taas, taas og suwang, unya
ang iyang pako morag pako sa kwaknit, 
nga kon motingog morag kikik, kon unsa
ang kikik, mipadayon siya pag-ingon nga
kini morag higanting langgam nga itom
nga kon molupad morag dakong habol morag
dako kaaayong nigo nga nag-ayag og tahop
gikan sa tipase,

usa ka gabii niana, kay lagi gusto ko gayong
mahibaw-an ang unsa, nagbilar ako nga nagpaabot
sa wakwak, o kikik o dili-ingon-nato, ug mga
ala-una na kadto sa kaadlawon, tuod man miabot
ang galupad nga mitugpa sa punoan sa chico,
akong giiwagan sa usa ka flashlight og akong
nakita ang usa ka puting pungak nga nagkapakapa
sa mga dahon sa chico, dili tungod kay 
mokaon kinig chico kon dili abtik kini kaayong
mituhak sa mga gagmayng langgam nga 
namatog usab palabay sa kagabhion, 
pagkadaghan sa iyang nakaon, og pagkahuman
niini, sa iyang kabusog seguro, mibiya usab kini
sa maong punoan, 

nabilar gayod ako,

pagkaugma, tungod sa akong kakapoy
nanghambog ko nga nakita ko na gayod ang
maong dili-ingon-nato og akong giingnan 
ang akong mga pag-umangkon nga bisan
sa pagpamati morag katuhoan dili, akong ingon
simag kaayo ang iyang mga mata, hait kaayo ang
iyang mga kuko, pak-an, abtik, ug ang kinaham
mao ang unod....

sa dili-tawo.

No comments :

Post a Comment

Lami ba?